Administrator


Institutul European de Administratie Publica (EIPA), cu sprijinul institutional si financiar a 15 state europene si al Comisiei Europene a organizat anul acesta, cel de-al doilea European Public Sector Award - EPSA 2009, care reprezinta platforma de învatare si reteaua de excelenta pentru administratiile publice europene. EPSA si-a propus în acest an sa reuneasca cei mai buni, cei mai inovatori si eficienti performeri din sectorul public european.
Obiectivul acestei initiative de premiere europeana a constat în valorificarea experientelor administratiei publice europene, într-un mod transparent, facil si utilizabil pentru public. Mai exact, viziunea EPSA este de a crea o „scena” pe care institutiile din sectorul public european pot excela si deveni un model pentru restul administratiilor publice.
Totodata EPSA, a dorit, prin aceasta actiune sa separe noile paradigme de solutionarea problemelor administrative, sa creeze o retea de excelenta publica si astfel, sa stabileasca conditiile pentru o platforma europeana de învatare practica si aplicata pentru expertii din administratia publica
EIPA si Comitetul de Pilotaj al EPSA (compus din 15 reprezentanti din cele 15 tari participante oficial la EPSA 2009), cu sprijinul Comitetului stiintific consultativ EPSA, au stabilit patru sectiuni tematice  pentru competitia anului 2009, si anume:
I. Îmbunatatirea performantei în serviciul public
II. Implicarea Cetateanului
III. Noi metode de lucru în parteneriat
IV. Leadership si Managementul Schimbarii

Consiliul Judetean Bacau a participat la selectia proiectelor pentru aceasta competitie cu patru proiecte: trei în cadrul  domeniului  “Imbunatatirea performantelor în furnizarea serviciilor publice” si unul la sectiunea « Noi metode de lucru în parteneriat ». 
Din cele peste 300 de aplicatii depuse anul acesta de institutile publice din întreaga Europa (19 tari europene), 20 de proiecte au fost selectionate pentru a primi premii de excelenta, altor 40, fiindu-le atribuite certificate de buna practica.
Evaluarea proiectelor s-a facut în mai multe etape, fiind realizata de catre 25 de experti internationali din mai multe tari europene. Echipele au fost formate din cel putin trei evaluatori, care au analizat fiecare aplicatie. Concluziile acestora au fost prezentate într-o întâlnire comuna a juriului, care s-a desfasurat la începutul  lunii iulie, .Asfel, s-au anuntat rezultatele competitiei, juriul  luând decizia ca proiectul “Servicii integrate sociale, medicale si educationale în mediul rural”, sa se afle printre cele 40 de aplicatii care au primit certificatul de buna practica, respectiv printre cele 11 aplicatii în cadrul  domeniului  “Imbunatatirea performantelor în furnizarea serviciilor publice”.
Proiectul “Servicii integrate sociale, medicale si educationale în mediul rural”este unul din proiectele de succes aplicate de Fundatia de Sprijin Comunitar (FSC) în zonele rurale, sarace ale judetului nostru, în colaborare cu autoritatile publice locale, respectiv, Consiliul Judetean Bacau.
Alaturi de Consiliul Judetean Bacau, la acesta tema, detinatori ai “Certifiicatului pentru cele mai bune practici”,  au mai fost si alte autoritati publice din România, Germania, Austria, Spania, Polonia, Marea Britanie si Olanda.
Proiectele administratiei publice din România s-au bucurat de apreciere si au câstigat 4 certificate de bune practici si o nominalizare la un premiu.
România s-a plasat pe primul loc la editia din acest an la numarul de proiecte prezentate, cu un total de 45 de initiative de succes, propuse de 32 de institutii si autoritati publice. 
Certificatul pentru cele mai bune practici”, s-a înmânat Consiliului Judetean Bacau, cu ocazia unei Conferinte care a avut loc la Maastricht (Olanda) în perioada 4-6 noiembrie 2009, sub auspiciile Suediei (acesta, detinând Presedintia Consiliului Uniunii Europei).
Conferinta s-a desfasurat în locul în care în 1992 a fost certificata înfiintarea Uniunii Europene prin Tratatul de la Maastricht, iar certificatele si premiile au fost înmânate de catre primarul orasului Maastricht, domnul Gerd Leers.
Directorul general al Istitutului European pentru Administratie Publica, doamna Marga Prohl, a declarat ca “ proiectele prezentate au demonstrat ca administratiile publice au un interes sporit fata de nevoile cetateanului; folosirea tehnologiilor noi este un element cheie al inovarii în administratia publica; reducerea poverii administrative se afla la loc de frunte pe agenda la toate nivelurile guvernarii si leadership-ul la nivelul dezvoltarii organizatorice este vazut tot mai mult ca un factor esential pentru succes”.
Totodata, la ceremonia de acordare a premiului, comisarul european Vladimir Spidla a accentuat faptul ca “intarirea capacitatii administrative în Europa este una din preocuparile principale, deoarece îsi aduce o contributie semnificativa la aplicarea strategiei Lisabona pentru crestere si noi locuri de munca. Cresterea capacitatii administrative este una din prioritatile Fondului Social European, principalul instrument financiar pentru investitia în oameni”.


Close Search Window